Op safari

Samen speuren naar dieren

Kom je met kinderen naar het museum? Leuk! Vraag bij de balie naar onze gratis safarispeurtocht: een superleuke en speelse manier om het museum te ontdekken. Samen gaan jullie op zoek naar de verstopte dieren in de schilderijen. Van brullende leeuwen tot schattige kittens. De speurtocht is geschikt voor kinderen van 4 t/m 10 jaar. Na afloop ligt er voor alle speurders een leuke verrassing klaar bij de balie. Gaan jullie mee op safari?

HIER: EEN POES!

Lodewijk Ernst van Brunswijk-Wolfenbüttel, ofwel de Dikke Hertog, is zijn dieren kwijtgeraakt in de paleiszalen van het museum. Aan de kleinste bezoekers de taak om ze allemaal terug te vinden en op onderzoek uit te gaan. En dat is nog niet zo gemakkelijk! Heb je toch alle dieren kunnen vinden? Dan blijft er eentje over, namelijk het lievelingsdier van de hertog.