Het verhaal van de Middeleeuwen

Een leskist met werkbladen over de Middeleeuwen

De leskist Het verhaal van de Middeleeuwen begint met het bouwen van een middeleeuwse stad. Waar zullen de boeren het land gaan bewerken en wat is de beste handelsplek? Op welke plaatsen willen de mensen graag wonen?

Daarna onderzoeken de kinderen het leven in de middeleeuwse stad aan de hand van historische bronnen, zoals middeleeuwse munten of de inhoud van een beerput. Net als in de reguliere lesmethodes wordt er ook aandacht besteed aan thema's als de markt, bestuur en rechtspraak, eten, geloof, boerenleven en oorlog.

• Geschikt voor groep 5 t/m 8
  • Gratis beschikbaar

• Leren onderzoeken
  • Leren samenwerken
  • Leren creëren
  • Leren filosoferen
  • Kerndoelen SLO: 54 + 55 + 56

Groep groep 5 t/m 8
Duur ongeveer 4 lesuren
Wanneer leskisten kunnen van maandag t/m donderdag vóór 15.30 uur afgehaald en teruggebracht worden via onderstaand adres
Ophaal- en afleveradres Verwersstraat 43 te 's-Hertogenbosch (vooraf melden bij de balie van het museum, Verwersstraat 41 te 's-Hertogenbosch)
Kosten gratis
Begeleiding leerkracht
Aanvullend lesmateriaal zit in de leskist
Uitleenduur maximaal 4 weken
Reserveren twee weken van tevoren via onderstaande button

Ik heb een andere vraag

Blijf op de hoogte

We houden je graag op de hoogte van ons steeds wisselende aanbod en activiteiten. Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Neem contact op

Heb je een vraag of wil je meer weten over een van onze museumlessen? Je kunt ons altijd bellen of mailen via onderstaande contactgegevens.

+31 (0)73-6877 820 / reservering@hnbm.nl