Het verhaal van de Romeinen

Een kist vol replica's van voorwerpen die in Brabant in de Romeinse tijd werden gebruikt

Een kist vol (replica's van) voorwerpen die in Brabant in de Romeinse tijd werden gebruikt, laat leerlingen op een bijzondere manier kennis maken met het thema Romeinen. De leerlingen gaan aan de slag met de voorwerpen uit de leskist.

Aan de hand van de bijbehorende werkbladen komen ze meer te weten over de verschillende aspecten van het leven in de Romeinse tijd, waaronder het schrift, huizenbouw, religie en het leger. De leskist is ontwikkeld door Erfgoed Brabant.

• Geschikt voor klas 1 e 2
  • Leer meer over het leven in de Romeinse tijd

Niveau Klas 1 en 2
Duur Ongeveer 4 lesuren
Wanneer Leskisten kunnen van maandag t/m donderdag vóór 15.30 uur afgehaald en teruggebracht worden via onderstaand adres
Ophaal- en afleveradres Verwersstraat 43 te 's-Hertogenbosch (vooraf melden bij de balie van het museum, Verwersstraat 41 te 's-Hertogenbosch)
Kosten Gratis
Begeleiding Leerkracht vanuit school
Aanvullend lesmateriaal Zit in de leskist
Uitleenduur Maximaal 4 weken
Reserveren 2 weken van tevoren via de onderstaande button

Blijf op de hoogte

We houden je graag op de hoogte van ons steeds wisselende aanbod en activiteiten. Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Neem contact op

Heb je een vraag of wil je meer weten over een van onze museumlessen? Je kunt ons altijd bellen of mailen via onderstaande contactgegevens.

+31 (0)73-6877 820 / reservering@hnbm.nl