Kijken en luisteren

Een open uitnodiging

Van onze nieuwe directeur

Jacqueline Grandjean begint haar eerste 100 dagen als kersverse directeur met kijken en luisteren. Dat doet ze niet alleen in het museum maar juist ook buiten het museum. Daarom zet ze haar deuren de komende maanden letterlijk wagenwijd open. Open voor een gesprek, open voor een verhaal en open voor nieuwe ideeën. Iedereen is welkom!

Open uitnodiging aan iedereen

Het Noordbrabants Museum is er voor iedereen en dat wil Jacqueline graag zo houden en versterken. Daarom begint ze met een open uitnodiging aan alle Brabanders, Bosschenaren, buurtbewoners, scholieren, studenten en families om jouw ideeën te delen. Wat is nou dat ene ding dat Brabant zo bijzonder maakt? Wat was jouw mooiste moment in het museum? En wat mis je er misschien nog? Zie je prachtige kansen? Klein of groot, het maakt niet uit. Kom vooral langs!

Groepsgesprekken

Tijdens de groepsgesprekken zorgen we ervoor dat alle gasten aan het woord komen. We houden de groep redelijk klein. Er zijn ongeveer acht personen tegelijk binnen. Voel je dus vrij om wat eerder te komen, iemand mee te brengen, wat langer te blijven of in gesprek te gaan met één van onze andere gasten. Hoe meer we alle ideeën, ervaringen en verhalen met elkaar delen, des te verrassender de uitkomsten.

Iedere woensdagmiddag

Iedere woensdag t/m 19 oktober tussen 17 en 19 uur staat Jacqueline klaar met open armen in het Koetshuis op het voorplein. Natuurlijk met een hapje en een drankje. Wil je verzekerd zijn van een plek? Reserveer dan een tijdslot. Maar spontaan langslopen is ook altijd mogelijk.

“Afgelopen jaar woonde ik in Antwerpen, daarvoor in Amsterdam maar mijn familie woont hier, in 's-Hertogenbosch. Zo is ook mijn liefde voor Brabant ontstaan. Ik ben nieuwsgierig naar de mensen in Brabant en ’s-Hertogenbosch, en kijk uit naar een mooi gesprek over ons museum!

— Jacqueline Grandjean, directeur Het Noordbrabants Museum

Een inspirerende visuele muur

Alle nieuwe suggesties, ideeën en inspiratie geven we een mooie plek. In het Koetshuis hangen we een grote IXXI waarop iedereen zijn gedachtenspinsels kan achterlaten. Het resultaat: een muur vol inspiratie die we gaan gebruiken bij het vormgeven van nieuwe programma's en andere toekomstplannen. Je kunt gewoon even binnenlopen om jouw gedachtes te delen.

Ideeënbus

Lukt het je niet om langs te komen? Gebruik dan onderstaand formulier en schrijf je idee op. Ook deze komen bij haar terecht.

Inzending
Insturen